Start/ NYTT JOBB

INKÖPARE TILL SIGTUNA

 

Dina arbetsuppgifter:

Som Inköpare ansvarar du för att hela försörjningskedjan fungerar- från leverantören till SEAB:s centrallager. Organisatoriskt tillhör rollen som Inköpare SEAB:s Marknadsavdelning i Sigtuna och där kommer du att arbeta ihop med i tre stycken Produktchefer/Brand Managers som har det övergripande ansvaret för respektive varumärke i SEAB:s portfölj.

Ditt huvudansvar kommer att vara inköp, inklusive prognostisering (forecast), samt leveransbevakning av befintligt sortiment från SEAB:s varumärkesägare som finns utplacerade runt om Europa och Norden. Merparten av produkterna köps utanför Sveriges gränser. I tjänsten ingår också ansvar för koordinering av ompaketering samt kampanj och displaypaketering hos extern tredje part inom Sverige. 

Du kommer också att arbeta med en del registervård och budgetering relaterad till inköpsprocessen. Utöver detta ingår även viss analys, rapportering och statistik.

I rollen som Inköpare kommer du även att ha ett nära samarbete med försäljningsavdelningen för att säkerställa att inköp och lagernivåer uppfyller aktuellt behov och efterfrågan. Du kommer också ha ett nära samarbete med Lagerchef och Lagerpersonal för att koordinera inleveranser och fördelning mellan SEAB:s egna samt externa lager.

Då SEAB har en liten organisation förväntas alla medarbetare vara flexibla och prestigelösa i sitt förhållningsätt till den interna fördelningen av arbetsuppgifter.

Din Profil:

Vi vill gärna komma i kontakt med dig som har en relevant utbildning och några års erfarenhet av liknande roll. Du är van vid att arbeta med inköp på handelsföretag, har du erfarenhet från motoristbranschen eller gör-det-själv branschen är det givetvis meriterande, likaså erfarenhet av att arbeta med snabbrörliga varor inom FMCG/ Fackhandeln.

Vidare kan du Microsoft Excel väl och har erfarenhet av att analysera stora mängder data. Erfarenhet av inköpsarbete i Microsoft Dynamics NAV/Navision är meriterade.

Du skall obehindrat kunna uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska då merparten av de dagliga kontakterna kommer att ske med engelsktalande personer ute i Europa.

Som person är du strukturerad, analytisk och noggrann. Du måste vara stark i din personlighet, jordnära, kreativ och positiv (lösningsorienterad) samt vara en god lagspelare i ett företag där alla ställer upp för varandra. Du skall ha en affärsmässig känsla och förmåga att framföra budskap.

Vi finns i trevliga lokaler i Charlottenbergs Gård i Sigtuna. Företaget präglas av en informell företagskultur där det är högt till tak, vi trivs och är professionella i våra roller.

Ansöker gör snarast genom att skicka CV och Personligt brev till ansokan@seab.se. Sista ansökningsdag är 2018-10-19.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Jonas Björkroth eller Torbjörn Sjöving på tfn 08-591 490 90.

Välkommen med din ansökan!