Digital Content Manager

Nu söker vi en kreativ och självgående Digital Content Manager till vårt huvudkontor i Sigtuna.

SEAB har sedan ett antal år tillbaka stort fokus på Sociala medier där vi med inspirerande innehåll skapar intressen för våra produkter och bygger kännedomen kring våra varumärken. Vi har även ställt om mycket av vår traditionella marknadsföring i print och expo till att numera nästan uteslutande gå via sociala medier och display. SEAB driver också sedan 2019 egen E-handel, både riktad mot återförsäljare (B2B) samt mot slutkonsument (B2C).

Vi söker dig som har en stark drivkraft och stort engagemang med fokus på att leverera kvalité. Du måste gilla ett högt arbetstempo och ha en strävan att utveckla dig och din roll. Vi är en liten och effektiv organisation med snabba beslutsvägar.

Viktigt är att du är drivande, tar initiativ och är strukturerad i ditt arbetssätt. Du måste vara stark i din personlighet, jordnära, kreativ och positiv (lösningsorienterad) samt vara en god lagspelare i ett företag där alla ställer upp för varandra. Du skall ha en affärsmässig känsla och förmåga att framföra budskap.

I rollen som Digital Content Manager hos oss rapporterar du till Inköp & Marknadschefen och arbetet innebär att du har en bred roll och kommer att ha fullt ansvar för att driva och utveckla våra största och viktigaste varumärken i våra digitala kanaler. Arbetet sker i nära samarbete med respektive Brand Manager, grafisk designer och varumärkets huvudmän.

I arbetsuppgifterna ingår b la:

  • Ansvar för att skapa, producera samt översätta och implementera digitalt innehåll i form av text, bild och film för våra varumärken på Sociala medier. Även ansvar för drift och moderering av innehåll på sociala medier ingår i tjänsten.
  • Implementera och driva digital marknadsföring och kampanjer– både i sociala medier och display.
  • Ansvar för driften (förvaltning, optimering, merchandising) av våra E-handelsplattformar genom CMS verktyg. Fortlöpande arbete med SEO och UX för dessa plattformar.
  • Analys av marknad, trender och konkurrenter.
  • Kommunicera med leverantörer och hålla viss dialog med våra kunder.

Vi tror att du idag arbetar med liknade arbetsuppgifter och har gjort så under några år. Vi vill att du har kunskap och praktisk erfarenhet av Facebook business manager. Erfarenhet av andra liknade plattformar som t ex Hootsuite samt CMS verktyg är meriterande. Du ska även kunna utföra enklare bild och grafiskbehandling i Photoshop och Illustrator/ Indesign. Djupare kunskap i dessa program eller andra likvärdiga är meriterade.  Du förväntas även kunna fotografera både produktmiljöbilder samt filma enklare produktioner samt ha erfarenhet av grundläggande efterbearbetningar av dessa, till exempel i Adobe Aftereffects. Du skall obehindrat kunna uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska och även ha känsla och förmåga att formulera säljande, begripliga och tilltalande texter (copywriting) på dessa språk.

Våra produkter och varumärken kretsar mycket kring bilar, bilvård och gör-det-själv kultur. Därför är det önskvärt att du personligen är intresserad av dessa områden som person. Körkort B är ett krav. Resor i tjänsten, främst inom Norden och Europa, kan förekomma.

Vi finns i trevliga lokaler i Charlottenbergs Gård i Sigtuna. Företaget präglas av en informell företagskultur där det är högt till tak, vi trivs och är professionella i våra roller.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, som inleds med en provanställning under 6 månader med placering på vårt huvudkontor i Sigtuna.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Harry Rubino på 0733-763930.

Ansöker gör du snarast genom att skicka CV och Personligt brev via www.rubino.se

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum

Välkommen med din ansökan!

SEAB AB har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster